Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Garbów

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Inspektor ds. działalności gospodarczej i komunalnej - pełny etat (1,0)

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Garbów
Data ogłoszenia
2012-05-15
Termin składania dokumentów
2012-05-31
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe magisterskie – preferowane kierunki: prawo administracyjne, administracja publiczna, ochrona środowiska, ekonomia.

Wymagania związane ze stanowiskiem

1.    Wymagania niezbędne:
a)    Obywatelstwo polskie,
b)    Wykształcenie wyższe magisterskie – preferowane kierunki: prawo administracyjne, administracja publiczna, ochrona środowiska, ekonomia.
c)    Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
d)    Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe.
e)  Znajomość przepisów postępowania administracyjnego i prawa cywilnego oraz dotyczących: rejestrowania i ewidencji działalności gospodarczej, dotyczących sprzedaży napojów alkoholowych, dotyczących dodatków mieszkaniowych, całokształtu spraw dotyczących ochrony środowiska: w tym gospodarki odpadami – nieczystościami stałymi (wywóz śmieci), wydawania zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenów nieruchomości i wymierzania kar za samowolne usuwanie drzew lub krzewów, spraw dotyczących realizacji opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz odławiania zwierząt bezdomnych –  z powyższym wiąże się znajomość obowiązujących przepisów ustaw i rozporządzeń (w zakresie podstawowym):
•    o samorządzie gminnym,
•    Kodeks postępowania administracyjnego i zawiązanych przepisów ustawy Kodeks cywilny,
•    o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
•    prawo ochrony środowiska,
•    o ochronie przyrody,
•     o gospodarce nieruchomościami (wybrane elementy),
•     o swobodzie działalności gospodarczej,
•    o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
•    o ochronie zwierząt,
•    o dodatkach mieszkaniowych,
•    o opłacie skarbowej,
•    o dostępie do informacji publicznej oraz ochronie danych osobowych,
•    instrukcji kancelaryjnej i JRWA,

2.     Wymagania dodatkowe:
a)    Umiejętność obsługi komputera ze znajomością obsługi programów: pakietu Office,
b)    Wysoka kultura osobista, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, komunikatywność, umiejętność planowania i organizowania własnej pracy, odporność na stres.

Zakres obowiązków

Szczegółowy zakres obowiązków:  
    prowadzenie całokształtu spraw z zakresu realizacji obowiązków organów administracji gminy dotyczących obsługi interesantów – przedsiębiorców nakreślonych ustawą o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.), w tym: przyjmowanie zgłoszeń (wniosków) o wpis do CEIDG – przekształcanie ich w formę elektroniczną i wysyłanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEDIG), udzielanie informacji dotyczących różnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej – informowanie przedsiębiorców o procedurach i formalnościach związanych z działalnością gospodarczą;
    obsługa interesantów w zakresie: wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży ( ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) dla zakładów gastronomicznych i placówek handlowych oraz jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na organizowanych zabawach i imprezach publicznych oraz współpraca w tym zakresie z Gminną Komisją Przeciwdziałania i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z wydanych zezwoleń,
    wykonywanie obowiązków z zakresu ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391), w szczególności określonych art. 3 przedmiotowej ustawy – w tym między innymi nadzoru gospodarowania odpadami komunalnymi zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, prowadzenia działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi oraz selektywnego zbierania odpadów komunalnych, dokonywania corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, kontrola utrzymania czystości i porządku na przystankach komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina, zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt, prowadzenie gminnej ewidencji na odbieranie odpadów komunalnych (stałych) od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy, kontrola przestrzegania regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, realizowanie gminnego programu usuwania wyrobów zawierających azbest, obsługa administracyjna systemu zbierania odpadów komunalnych: zorganizowanie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy – a powstają odpady komunalne, zorganizowanie przetargu/ przetargów na odbieranie odpadów komunalnych albo przetargów na odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów, przyjmowanie od właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstawiana danej nieruchomości odpadów komunalnych, kontrola terminowego uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przygotowywanie projektów decyzji ustalających wysokość zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – w tym egzekucja należności na rzecz gminy z tego tytułu,   
    wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie: ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oraz prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji udzielonych i cofniętych zezwoleń,
    prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    odbieranie i egzekwowanie od podmiotu odbierającego odpady komunalne właściwych i kompletnych sprawozdań kwartalnych oraz wykazów właścicieli nieruchomości, z którymi podmiot w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły,
    terminowe sporządzanie rocznych sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi marszałkowi województwa i wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska,
    sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391),  
    realizowanie gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt (ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt), w tym w szczególności: zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku dla zwierząt, odławianie zwierząt bezdomnych, poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt,   
    prowadzenie gminnej ewidencji zabytków (ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. D. U. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm. oraz rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem Dz. U. Nr 113, poz. 661),  
    sprawowanie opieki, nadzoru i kontroli nad utrzymaniem  cmentarzy i grobów wojennych, w tym zapewnienie konserwacji, koniecznych remontów grobów i napraw uszkodzeń na cmentarzach wojennych (rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 października 1936 r. Dz. U. Nr 85, poz. 595),
    prowadzenie spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych (ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych Dz. U. Nr 71, poz. 734 z późn. zm.), w tym przyjmowanie wniosków i ustalanie praw do dodatku mieszkaniowego, przygotowywanie projektów decyzji w sprawie dodatku mieszkaniowego lub odmawiających prawa do dodatku mieszkaniowego, przeprowadzanie wywiadów środowiskowych mających na celu ustalenie uprawnień do dodatków mieszkaniowych na podstawie odrębnie wydanego upoważnienia,
    realizacja zadań gminy z zakresu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150), w tym między innymi: realizowanie gminnego programu ochrony środowiska i przygotowywanie raportów z realizacji tego programu do przedstawienia Radzie Gminy, przygotowywanie projektów decyzji nakazujących osobie fizycznej której działalność negatywnie oddziaływuje na środowisko wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko, inicjowanie i podejmowanie społecznych działań dotyczących ochrony środowiska, udzielanie pomocy jednostkom organizacyjnym gminy i organizacjom pozarządowym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska,
    realizacja zadań gminy z zakresu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.), w tym: nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie terenów zieleni i zadrzewień, wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości i ustalanie opłat z tym związanych oraz wymierzanie administracyjnych kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,
    Sporządzanie innych sprawozdań okresowych i rocznych wymaganych prawem wyżej nie wymienionych z zakresu zadań realizowanych na stanowisku pracy,

Wymagane dokumenty

a)    życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej zwierający w szczególności informację o stażu pracy;
b)    list motywacyjny;
c)    dokument poświadczający wykształcenie w zawodzie /dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów/ [kserokopie]
d)    kwestionariusz osobowy;
e)    inne dodatkowe dokumenty: o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach /ukończonych kursach, szkoleniach/, referencje [kserokopie];
f)    kserokopie świadectw pracy /o ile kandydat/ka pracował/a/;
g)    oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
h)    oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
i)    oświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie i wzory oświadczeń do pobrania ze strony BIP gm. Garbów oraz w siedzibie Urzędu Gminy w Garbowie.

Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Warunki pracy

Umowa o pracę na czas określony (do 6 miesięcy) z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Umowa o pracę na czas określony (do 6 miesięcy) z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony.

Miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Garbów – sekretariat UG p. nr 11 (I piętro), lub pocztą na adres Urzędu: Urząd Gminy Garbów 28, 21 – 080 Garbów, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko inspektor ds. działalności gospodarczej i komunalnej” w terminie do dnia 31 maja 2012 r. do godz. 9:00. /nie krócej niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP/.
Uwagi
Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Garbów po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /http://www.bip.garbow.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm. ) oraz Ustawą z dn. 21.11.2008 r.o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)”.

Wybrany kandydat
Edyta Daniel

Uzasadnienie wyboru
W wyniku zastosowania metod i technik naboru składających się na selekcję końcową kandydatów tj. testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej, Pani Edyta Daniel uzyskała najwyższą ogólną ocenę punktową 61 pkt (43 + 18) spośród wszystkich kandydatów. Po przeanalizowaniu dokumentów aplikacyjnych oraz wyników testu z wiedzy ogólnej, jak też wiedzy specjalistycznej wymaganej na stanowisku pracy inspektora ds. działalności gospodarczej i komunalnej, komisja rekrutacyjna zaakceptowała kandydaturę Pani Edyty Daniel na wymienione stanowisko urzędnicze – spełnia wymagania podane w ogłoszeniu o naborze. Zgodnie z treścią ogłoszenia o naborze na stanowisko urzędnicze inspektora ds. działalności gospodarczej i komunalnej, przy o cenie brano pod uwagę: wykształcenie, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, wiedzę specjalistyczną kandydata z zakresu zadań realizowanych na stanowisku pracy, predyspozycje osobowościowe oraz ogólną orientację w problematyce samorządowej. Członkowie komisji mając powyższe na uwadze, uznali wybór Pani Edyty Daniel na stanowisko inspektora ds. działalności gospodarczej i komunalnej w Urzędzie Gminy Garbów za właściwy i uzasadniony.
Anna Dados

Edyta Daniel

Renata Dobosz

Paweł Filipek

Anna Janiszek

Aneta Kieraga

Maciej Zdzisław Kowalczyk

Beata Kula

Jarosław Majewski

Tomasz Matraszek

Joanna Mitura

Ewelina Ożga

Maria Magdalena Pajurek

Zofia Radziewicz

Anna Reszka

Anna Skomra Paszczyk

Katarzyna Turek

Katarzyna Wawerska

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Kazimierz Firlej
Dodano do BIP dnia 15-05-2012 15:04:46