Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Garbów

Załącznik nr 8 do SIWZ projekt umowy

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść

Załącznik Nr 8

Umowa nr …….........................

 

W dniu ........................... 2013 r. w Garbowie pomiędzy Gminą Garbów, Garbów 28, 21-080 Garbów, zwaną w treści umowy Zamawiającym,

reprezentowaną przez:

Wójta Gminy Garbów – Kazimierza Firleja,

a ....................................................................................................................................................

reprezentowanym przez:

.............................................................................................................................

zwanym w treści umowy Wykonawcą, została zawarta umowa następującej treści:

 

§ 1

 

  1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do realizacji świadczenie usług związanych z odbieraniem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z terenu Gminy Garbów.
  2. Integralną częścią niniejszej umowy jest oferta Wykonawcy z dnia ...................... 2013 r. oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ).

 

§ 2

  1. Zakres zamówienia obejmuje:

1)   odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Garbów:

a)      z terenu nieruchomości wielorodzinnych nie rzadziej, niż 1 raz w tygodniu,

b)      z terenu nieruchomości jednorodzinnych nie rzadziej, niż 1 raz na miesiąc,

c)      odbieranie odpadów wielkogabarytowych co najmniej 1 raz na  rok,

zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z zamawiającym.

2)   Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z miejsc użyteczności publicznej,

3)   Wyposażenie miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki i pojemniki  do selektywnej zbiórki oraz właścicieli nieruchomości w pojemniki i niezbędne worki. Pojemniki będą udostępnione na czas trwania umowy a po jej zakończeniu zostaną odebrane przez Wykonawcę

4)   Utworzenie i wyposażenie punktu selektywnej zbiórki odpadów przyjmującego nieodpłatnie odpady selektywnie zebrane z terenów, na których zamieszkują mieszkańcy gminy w odpowiednie pojemniki.

5)   Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Wykonawca zobowiązany jest osiągnąć odpowiednie poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulęgających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz obowiązującymi aktami wykonawczymi do tej ustawy.

6)   Przekazywanie co najmniej raz w miesiącu sprawozdania z realizacji usługi:

a)      dostarczenie karty przekazania odpadów,

b)      przekazanie informacji o ilości odebranych odpadów,

c)      innych raportów i sprawozdań, jeżeli takie będą wymagane przez obowiązujące przepisy prawa.

  1. Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą  ilość odpadów wytworzona i wystawioną w miejscach gromadzenia odpadów oraz z terenów nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej. Obowiązkiem Wykonawcy jest równie posprzątanie wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba – np.: zebranie dodatkowych worków ze zmieszanymi odpadami komunalnymi i bieżące utrzymanie czystości w miejscach gromadzenia odpadów.

 

§ 3

 

Strony ustaliły następujące terminy realizacji zamówienia:

1)   rozpoczęcie wykonywania przedmiotu umowy  – od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 01 lipca 2013 r.,

2) zakończenie wykonywania przedmiotu umowy  – dnia 31 grudnia 2014 r.

 

§ 4

 

1. W związku z wykonywaniem przedmiotu umowy do obowiązków Wykonawcy należy:

1)      opracowanie harmonogramów odbioru odpadów i przedstawienia ich Zamawiającemu do akceptacji co najmniej na 21 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Harmonogramy winny obejmować cały okres realizacji umowy. Po akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca przekaże go właścicielom lub zarządcom nieruchomości podczas wyposażania ich w pojemniki i worki, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 3. Harmonogram winien uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów selektywnie zebranych oraz zmieszanych:

- z terenu nieruchomości wielorodzinnych,

- z terenu nieruchomości jednorodzinnych,

- z miejsc użyteczności publicznej

- odpadów wielkogabarytowych – co najmniej 1 raz na rok.

Częstotliwość odbioru odpadów i położenie nieruchomości, z których należy odbierać odpady określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia,

2)      wyposażenie miejsc gromadzenia odpadów i właścicieli ( zarządców ) nieruchomości w niezbędne pojemniki a także niezbędne worki służące selektywnej zbiórce odpadów, w terminie do dnia 29 czerwca 2013 r.,  w uzgodnieniu z właścicielem nieruchomości. Ilość, rodzaje i miejsca ustawienia pojemników określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia,

3)      przedłożenie Zamawiającemu pisemnych potwierdzeń właścicieli nieruchomości opatrzonych datą przekazania i podpisem właściciela lub jego przedstawiciela, w celu udokumentowania dostarczenia pojemników. W przypadku niemożności spełnienia tego wymogu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wskaże on te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane w szczególności wskazania z urządzeń monitorujących i kontrolujących przejazd pojazdów Wykonawcy (GPS).

4)      sukcesywne uzupełnianie worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki (po każdorazowym odbiorze), poprzez pozostawienie przy nieruchomości, w dniu odbioru odpadów, nowych worków w ilości i rodzaju odpowiadającym ilości odebranych worków z odpadami,

5)      w trakcie realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia zgłoszonych przez Zamawiającego lub właściciela nieruchomości nowych miejsc, w pojemniki w ilości i pojemności wskazanej przez Zamawiającego lub właściciela nieruchomości. Termin podstawienia pojemników lub worków ustala się na trzy dni robocze od daty zgłoszenia. Zasady określone w pkt. 3 stosuje się odpowiednio.

6)      Wykonawca ma obowiązek zapewnić właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

7)      Wykonawca zapewni oznakowanie samochodów służących do transportu odpadów, w sposób trwały i czytelny poprzez umieszczenie w widocznym miejscu nazwy firmy oraz adresu i numeru telefonu Wykonawcy,

8)      Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia samochodów przed niekontrolowanym wydostawaniem się odpadów podczas ich załadunku i transportu oraz zabezpieczenia odpadów przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych.

9)      Wykonawca ponosi odpowiedzialność za stan techniczny pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów oraz zlokalizowanych w miejscach gromadzenia odpadów.

10)  Wykonawca zobowiązany jest do napraw, systematycznych konserwacji wymiany uszkodzonych i zniszczonych pojemników a także utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym pojemników ustawionych w miejscach publicznych.

11)  Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do siedziby Zamawiającego worków przeznaczonych na odpady zbierane selektywnie. Worki te wydawane będą mieszkańcom Gminy w losowych przypadkach. Worki winny być dostarczone w terminie 3 dni od daty otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. Zgłoszenie zawierające ilość i rodzaj worków niezbędnych do dostarczenia zostanie przekazane do siedziby Wykonawcy faksem.

12)  Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania kontroli segregacji odpadów prowadzonej przez właścicieli nieruchomości i informowania Zamawiającego o każdym fakcie stwierdzenia naruszenia zasad segregacji w terminie 48 godzin od momentu zaistnienia, drogą elektroniczną lub faksem. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest dołączyć protokół dokumentujący zdarzenie. Dokumenty powinny jednoznacznie wskazywać datę i godzinę stwierdzenia  naruszenia oraz adres nieruchomości, której ono dotyczy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w kontroli właścicieli nieruchomości prowadzonej przez Wykonawcę. Uzgodnienia w tym zakresie dokonywane będą na bieżąco.

13)  Wykonawca zobowiązany jest do następujących czynności związanych z realizacją niniejszej umowy:

a)    przedkładania Zamawiającemu comiesięcznych raportów, najpóźniej 10 dni po upływie miesiąca, którego raport dotyczy, zawierających informacje o ilości, odebranych odpadów,

b)   sporządzania i przekazywania kwartalnych sprawozdań sporządzanych przez podmiot odbierający odpady zgodnie z rozporządzeniem ministra,

14)  Wykonawca zobowiązany jest w terminie do dnia 15 lipca 2013 r. uruchomić punkt selektywnej zbiórki odpadów przyjmujący nieodpłatnie odpady selektywnie zebrane z terenów, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Garbów. Punkt selektywnej zbiórki będzie umożliwiał oddanie odpadów w każdy poniedziałek w godz. 8.00-14.00,                               a w przypadku wypadającego dnia wolnego w następny dzień pracujący. Lokalizacja punktu: Garbów nr 38 (budynek dawnego posterunku Policji).

15)  W przypadku, gdy zajdzie konieczność odbioru odpadów z nieruchomości nieujętej w wykazie przekazanym przez Zamawiającego, Wykonawca winien niezwłocznie, telefonicznie poinformować o tym fakcie Zamawiającego. Po weryfikacji informacji, Zamawiający w ciągu 1 godziny podejmie decyzję w sprawie odbioru odpadów z tej nieruchomości i natychmiast przekaże ją  Wykonawcy. Na wskazaną okoliczność Strony umowy sporządzą pisemny protokół.

16)  Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia i ochrony danych osobowych zawartych w wykazie  właścicieli nieruchomości. Dane zawarte w wykazie Wykonawca będzie wykorzystywał wyłącznie do celów realizacji niniejszej umowy.

17)  Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach, okolicznościach i zmianach mogących mieć wpływ na realizacje niniejszej umowy, w szczególności o jego sytuacji finansowej.

18)  Wykonawca podczas realizacji niniejszej umowy zobowiązany jest przestrzegać obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności dotyczących: gospodarowania odpadami,  utrzymania porządku i czystości, ochrony danych osobowych, podatku od towarów i usług,

2. Osobą odpowiedzialną za realizację niniejszej umowy ze strony Wykonawcy jest ……………..................................................….., nr telefonu ………................................…..

 

§ 5

 

  1. W związku z wykonywaniem przedmiotu umowy do obowiązków Zamawiającego  należy:

1)   sporządzenie i przekazanie Wykonawcy pierwszego wykazu nieruchomości, z których odbierane będą odpady w terminie do dwóch tygodni od dnia zawarcia umowy oraz aktualizacji i przekazywania dodatkowych wykazów w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmian, tj. wykreślenia nieruchomości z wykazu lub uzupełnienia wykazu o dodatkowe nieruchomości,

2)   Zamawiający zobowiązany jest wspólnie z Wykonawcą do bieżącego informowania mieszkańców o zasadach i terminach odbioru poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Zamawiający będzie zamieszczał na własnej stronie internetowej informacje przekazane przez Wykonawcę i zaakceptowane przez Zamawiającego.

3)   Zamawiający zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Wykonawcy o zmianach mających wpływ na realizację niniejszej umowy.

  1. Osobą odpowiedzialną za realizację niniejszej umowy ze strony Zamawiającego jest ………………………, nr telefonu …………………..

 

§ 6

 

  1. Wynagrodzenie za realizacje niniejszej umowy płatne będzie w okresach miesięcznych.
  2. Wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy z tytułu realizacji usług objętych niniejszą umową  wynosi ….................….zł (słownie zł: ……...........……………………….) netto.
  3. Wynagrodzenie wskazane w ust. 2 podlega podwyższeniu o podatek od towarów i usług VAT w wysokości …%. W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie odpowiedniej zmianie.
  4. Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją niniejszej umowy,  w szczególności wskazane w § 1, 2 i 4  umowy.
  5. Podstawę do  wystawienia faktury będzie stanowił pisemny protokół wykonania usług w okresie rozliczeniowym sporządzony przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego.
  6. Płatności wynagrodzenia będą następowały w terminie 30 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowej faktury wraz z protokołem odbioru, na rachunek bankowy Wykonawcy podany w treści faktury.
  7. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności (przelew) wynikających z niniejszej umowy na osobę trzecią.
  8. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie z należności za realizację usługi, kwoty naliczonych zgodnie z § 8 kar umownych.

 

§ 7

 

  1. Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie, co stanowi kwotę .................................................... (słownie ...................................), w formie ................................
  2. Zwrot bądź rozliczenie 100 % należytego zabezpieczenia wykonania umowy tj. kwoty ....................................... zł (słownie ................................................................................. zł), nastąpi  w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez  Zamawiającego zamówienia za należycie wykonane.
  3. Wykonawca w związku z realizacją usług określonych w niniejszej umowie zawrze umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody w mieniu oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników Wykonawcy oraz osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi usługami.
  4. Obowiązek ubezpieczenia, o którym mowa wyżej, dotyczy całego okresu obowiązywania umowy.
  5. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczeniowy od odpowiedzialności cywilnej.

 

§ 8

 

  1. Strony ustanawiają odpowiedzialność odszkodowawczą w formie kar umownych                       z następujących tytułów i w podanych wysokościach:

1)   Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a)      za zwlokę w wyposażeniu każdego miejsca gromadzenia odpadów lub nieruchomości w niezbędne pojemniki lub worki, w wysokości  10 zł za każdy dzień zwłoki, za każde miejsce,

b)      za zwlokę w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu, w terminowym odebraniu odpadów z miejsc gromadzenia odpadów lub z nieruchomości,                    w wysokości 0,4% miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,

c)      za zanieczyszczenie i pozostawienie nieuporządkowanego miejsca gromadzenia odpadów oraz zanieczyszczenie trasy przejazdu, gdy jest to wynikiem działania Wykonawcy, w wysokości 2.000,- zł (dwa tysiące złotych) za każdy stwierdzony przypadek,

d)      za zwłokę w przekazaniu harmonogramu, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt. 1,                 w wysokości  100 zł za każdy dzień zwłoki,

e)      za przekazanie nierzetelnego sprawozdania lub raportu określonego w § 4 ust. 1 pkt. 13, w wysokości 5.000,- zł (piec tysięcy złotych) za każde nierzetelne sprawozdanie lub raport,

f)        za nieterminowe przekazanie sprawozdania, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt. 13, w wysokości 0,5% miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,

g)      za zwłokę w uruchomieniu punktu selektywnej zbiórki odpadów, w wysokości 1,0% miesięcznego wynagrodzenia umownego  brutto za każdy dzień zwłoki,

h)      za zły stan techniczny pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, w wysokości 100,- zł (sto złotych) za każdy stwierdzony przypadek.

2)   Ponadto strony ustanawiają odpowiedzialność odszkodowawczą w formie kar umownych z następujących tytułów i w podanych wysokościach:

a)      Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca, w wysokości 10% całkowitego wynagrodzenia umownego brutto.

b)      Zamawiający zapłaci Wykonawcy  karę umowną  w przypadku odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy z przyczyn za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający w wysokości 10% całkowitego wynagrodzenia umownego brutto, przy czym obowiązek zapłaty kary umownej nie powstaje w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na podstawie art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  1. W przypadku poniesienia szkody przewyższającej wysokość kary umownej strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.

 

§ 9

 

  1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy w przypadku, gdy:

1)   Wykonawca utracił uprawnienia do wykonania usług będących przedmiotem umowy,

2)   Wykonawca nie rozpoczął wykonywania usług w pełnym zakresie objętym umowa                  w terminie do dnia 10.07.2013 r.

3)   Wykonawca zaniechał realizacji umowy, tj. w sposób nieprzerwany nie realizuje jej przez kolejnych 7 dni kalendarzowych,

4)   pomimo uprzednich dwóch pisemnych zastrzeżeń Zamawiającego, nie wykonuje usług zgodnie z postanowieniami umowy lub w istotny sposób narusza postanowienia umowy.

  1. Wykonawca może odstąpić od umowy jeżeli Zamawiający nie dotrzymuje istotnych jej postanowień, a w szczególności nie wypłaca Wykonawcy wynagrodzenia za wykonane usługi w ciągu 30 dni od terminu ustalonego w umowie.

 

§ 10

 

Zmiana treści umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności wyłącznie na zasadach określonych w Prawie zamówień publicznych.

 

§ 11

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie maja zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,                 a także inne właściwe przepisy prawa.
  2. Spory miedzy stronami rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

§ 12

 

Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa egzemplarze

otrzymuje Zamawiający a jeden Wykonawca.

 

ZAMAWIAJACY:                                                                               WYKONAWCA:

Plik źródłowy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Daniel Edyta
dodano do BIP dnia 30-04-2013 12:12:13