Szczegółowe dane komórki
Do zadań referatu należy :
1) wykonywanie prac budowlanych na prowadzonych przez gminę inwestycjach , modernizacjach i remontach zgodnie ze sztuką budowlaną ;
2) pomoc w wykonawstwie inwestycji i remontów realizowanych na rzecz gminy innym wykonawcom lub podwykonawcom wybranym w odrębnych postępowaniach na warunkach wcześniej ustalonych ;
3) zapewnienie niezbędnych materiałów budowlanych , narzędzi i sprzętu na prowadzone inwestycje , modernizacje i remonty- stosownie do cen ustalonych w przeprowadzonych wcześniej postępowaniach dotyczących udzielanych zamówień publicznych , w porozumieniu z pracownikiem Gminy obsługującym inwestycje ;
4) prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej zakupionych , składowanych , wydawanych i wbudowanych materiałów ( w tym pełnej dokumentacji ) ;
5) sprawdzanie i opisywanie wystawianych faktur i rachunków za materiały i usługi zakupione w związku z prowadzonymi przez Gminę inwestycjami , modernizacjami i remontami ;
6) nadzór nad prowadzonymi pracami , w szczególności zaś :
- zapewnienie zgodności prac budowlanych i remontowych z opracowaną i zatwierdzoną do realizacji dokumentacją techniczną , warunkami pozwolenia na budowę , przepisami prawa budowlanego ;
- zapewnienie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p. poż. na prowadzonych budowach i remontach oraz kontrola oraz przestrzegania przepisów bhp ;
- terminowe realizowanie i przekazywanie realizowanych obiektów do eksploatacji , bez usterek i wad ;
- właściwa organizacja robót i racjonalne wykorzystanie sprzętu ;
- zapewnienie prowadzenia dziennika budowy oraz aktualnych wpisów w takich dziennikach przez uprawnione osoby ;
- organizowanie odbiorów wykonanych robót na rzecz Gminy , w tym przez podwykonawców z zewnątrz ;
7) rozliczanie zakończonych budów i remontów pod względem finansowym i materiałowym przy współpracy z księgowością Gminy , w tym :
- sporządzanie operatów powykonawczych robót ;
- sporządzanie kosztorysów powykonawczych robót lub zlecanie i nadzorowanie ich wykonania ;
8) zapewnienie ciągłości dostaw do odbiorców odpowiedniej jakości wody z wodociągów gminnych , poprzez ;
- właściwą eksploatację oraz utrzymanie w ciągłej sprawności stacji wodociągowych , sieci wodociągowej i hydrantów p. poż. ;
- zapewnienie konserwacji i remontów obiektów wyżej wymienionych ;
9) zapewnienie właściwej eksploatacji , remontów i bezzwłocznego usuwania powstałych awarii gminnej oczyszczalni ścieków , oczyszczalni lokalnych będących własnością Gminy oraz nadzór nad pracą zagrodowych oczyszczalni ścieków wykonanych przez Gminę ;
10) zapewnienie przejezdności i należytego stanu dróg gminnych , przepustów , mostów i kładek będących własnością Gminy oraz prowadzenie remontów bieżących tych obiektów;
11) naprawa sieci , urządzeń i instalacji elektrycznych wytwarzających , przesyłających i zużywających energię elektryczną o napięciu do 1 kV oraz urządzeń kontrolno - pomiarowych w obiektach stanowiących własność Gminy lub administrowanych przez Gminę i jej jednostki organizacyjne jak : Urząd Gminy , szkoły podstawowe i gimnazja , stacje wodociągowe , oczyszczalnie ścieków , biblioteki oraz należących do Ochotniczych Straży Pożarnych ;
12) utrzymanie w ciągłej sprawności technicznej posiadanego sprzętu , maszyn i narzędzi w tym : koparek , przyczepy niskopodwoziowej , spawarek , sprężarek itp. Oraz oszczędna gospodarka paliwami , smarami i olejami ;
13) współpraca i pomoc w realizacji zadań statutowych Gminnej Spółki Wodnej w zakresie konserwacji i eksploatacji obiektów i urządzeń melioracyjnych ;
14) utrzymanie w stałej sprawności technicznej i czystości sprzętu silnikowego i pożarniczego będącego na wyposażeniu Ochotniczych Straży Pożarnych oraz utrzymanie w czystości i porządku pomieszczeń garażowych i zaplecza warsztatowo - magazynowego ;
15) utrzymanie porządku i czystości w budynkach stanowiących własność Gminy lub administrowanych przez Gminę i jej jednostki organizacyjne oraz w otoczeniu tych budynków - w tym przycinanie trawników i żywopłotów ;
16) zapewnienie technicznej obsługi świąt narodowych , dożynek gminnych oraz innych uroczystości powierzonych do obsługi przez Wójta Gminy .
Pracownicy
7:30-15:30, pok. nr 3