Szczegółowe dane komórki
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych , a w szczególności dotyczących :
1)rejestracji urodzin , małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób ;
2)sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego ;
3)sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń ;
4)przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych ;
5)przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego ;
6)stwierdzenia legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa ;
7)wskazywania kandydata na opiekuna prawnego ;
8)ewidencja ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość ;
9)zgromadzeń i zbiórek publicznych ;
10)sporządzanie spisów wyborców ;
11)prowadzenia kancelarii tajnej ;
12)współpracy z Kościołem i innymi związkami wyznaniowymi.