Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Garbów

Załącznik Nr 8 do SIWZ - Umowa na odbiór odpadów - wzór

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść

Załącznik nr 8

Umowa nr …….........................

 

w dniu ........................... 2014 r. w Garbowie pomiędzy Gminą Garbów, Garbów 28, 21-080 Garbów, zwaną w treści umowy Zamawiającym,

reprezentowaną przez:

Wójta Gminy Garbów – Kazimierza Firleja,

a ....................................................................................................................................................

reprezentowanym przez:

.............................................................................................................................

zwanym w treści umowy Wykonawcą, została zawarta umowa następującej treści:

 

§ 1

 

  1. Zamawiający powierza a Wykonawca przyjmuje do realizacji świadczenie usług związanych z odbieraniem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z terenu Gminy Garbów zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 z późn.zm. ), Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Garbów.
  2. Wykonawca oświadcza, że jego oferta złożona w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego  jest kompletna i umożliwia z należytą starannością realizację przedmiotu umowy oraz, że przy jej sporządzaniu zostały wzięte pod uwagę  wszystkie zagrożenia i ograniczenia związane z wykonaniem przedmiotu umowy, jak również że uzyskał niezbędne  informacje dotyczące czynników mogących mieć wpływ na wartość przedmiotu umowy.

 

 

§ 2

  1. Przedmiot umowy obejmuje:

1)    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Garbów, w tym selektywnie zebranych, z następującą częstotliwością:

a)      z terenu nieruchomości wielorodzinnych 1 raz w tygodniu,

b)      z terenu nieruchomości jednorodzinnych  1 raz na miesiąc,

c)      odbieranie odpadów wielkogabarytowych i elektroodpadów bezpośrednio z posesji  co najmniej 1 raz na  rok, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym.

d)      Odbiór popiołu 3 razy w roku, w sezonie grzewczym.

2)   Wyposażenie gospodarstw domowych  oraz miejsc gromadzenia odpadów w

     zabudowie wielorodzinnej i Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w  

     niezbędne pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych na czas realizacji  

     umowy,

3)    Dostawę do gospodarstw domowych worków na odpady zebrane selektywnie w niezbędnej ilości oraz w razie potrzeby w dodatkowe worki na odpady zmieszane,

4)    Obsługa Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) przyjmującego nieodpłatnie odpady selektywnie zebrane z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy gminy oraz wyposażenie tego Punktu w odpowiednie pojemniki. PSZOK będzie funkcjonował w miejscu użyczonym przez Zamawiającego. Obsługę PSZOK przez odpowiednio przeszkolone osoby zapewnia Wykonawca. PSZOK będzie czynny w każdy poniedziałek w godz. od 8ºº do 14ºº,                               a w przypadku gdy poniedziałek wypada w dzień wolny od pracy, w najbliższym dniu pracującym.

Wykonawca nie ma prawa magazynowana terenie PSZOK innych odpadów niż odpady komunalne dostarczone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Garbów

5)    Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Wykonawca zobowiązany jest osiągnąć odpowiednie poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innym  metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulęgających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz obowiązującymi aktami wykonawczymi do tej ustawy.

6)    Przekazywanie sprawozdań z realizacji usługi w tym:

a)      dostarczanie kart przekazania odpadów wraz z dokumentami potwierdzającymi odzysk lub recykling co najmniej raz w miesiącu,

b)      przekazywanie raportów miesięcznych  o ilości i rodzaju odebranych odpadów,

c)      przekazywanie sprawozdań kwartalnych w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału,

d)      innych raportów i sprawozdań, jeżeli takie będą wymagane przez obowiązujące przepisy prawa.

  1. Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą  ilość odpadów wytworzoną i wystawioną w miejscach gromadzenia odpadów na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej. Obowiązkiem Wykonawcy jest równie posprzątanie wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba – np.: zebranie dodatkowych worków ze zmieszanymi odpadami komunalnymi i bieżące utrzymanie czystości w miejscach gromadzenia odpadów.

 

§ 3

 

Przedmiot umowy będzie wykonywany w terminie od dnia od dnia 01 stycznia 2015 r. do dnia 30 czerwca 2016 r.

 

§ 4

 

1. W związku z wykonywaniem przedmiotu umowy do obowiązków Wykonawcy należy:

1)      opracowanie harmonogramów odbioru odpadów i przedstawienia ich Zamawiającemu do akceptacji co najmniej na 21 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Harmonogramy winny obejmować cały okres realizacji umowy. Po akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca przekaże go właścicielom lub zarządcom nieruchomości podczas wyposażania ich w pojemniki i worki. Harmonogram winien uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów selektywnie zebranych oraz zmieszanych:

- z terenu nieruchomości wielorodzinnych,

- z terenu nieruchomości jednorodzinnych,

- odpadów wielkogabarytowych i elektroodpadów  – co najmniej 1 raz na rok.

Częstotliwość odbioru odpadów i położenie nieruchomości, z których należy odbierać odpady określa Specyfikacja istotnych warunków zamówienia,

 

2)      wyposażenie PSZOK, miejsc gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej oraz gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej w niezbędne pojemniki i worki służące selektywnej zbiórce odpadów, w terminie do dnia 1 stycznia 2015 r. Ilość, rodzaje i miejsca ustawienia pojemników określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia,

3)      Opracowanie i dostarczenie mieszkańcom ulotki edukacyjno-informującej o sposobie segregacji odpadów odpadów.

4)      opracowanie i dostarczenie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych wraz z instrukcją ich segregowania,

5)      przedłożenie Zamawiającemu pisemnych potwierdzeń właścicieli nieruchomości opatrzonych datą przekazania i podpisem właściciela lub jego przedstawiciela, w celu udokumentowania dostarczenia pojemników. W przypadku niemożności spełnienia tego wymogu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wskaże on te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane w szczególności wskazania z urządzeń monitorujących i kontrolujących przejazd pojazdów Wykonawcy (GPS),

6)      sukcesywne uzupełnianie worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki (po każdorazowym odbiorze), poprzez pozostawienie przy nieruchomości, w dniu odbioru odpadów, nowych worków w ilości i rodzaju odpowiadającym ilości odebranych worków z odpadami,

7)      w trakcie realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia zgłoszonych przez Zamawiającego lub właściciela ( zarządcy ) nieruchomości nowych gospodarstw domowych, nowych nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej oraz nieruchomości, na których zaczęli zamieszkiwać mieszkańcy, w pojemniki w ilości i pojemności wskazanej przez Zamawiającego lub właściciela ( zarządcę )  nieruchomości. Termin  dostarczenia pojemników i worków wynosi trzy dni robocze od daty zgłoszenia. Postanowienia pkt. 3 stosuje się odpowiednio.

8)      zapewnienie właściwego stanu sanitarnego pojazdów używanych do realizacji przedmiotu umowy, w szczególności poprzez ich mycie i dezynfekcję, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,

9)      oznakowanie samochodów służących do transportu odpadów, w sposób trwały i czytelny poprzez umieszczenie w widocznym miejscu nazwy przedsiębiorstwa oraz adresu i numeru telefonu Wykonawcy,

10)  zabezpieczenie samochodów służących do transportu odpadów przed niekontrolowanym wydostawaniem się odpadów podczas ich załadunku i transportu oraz zabezpieczenia odpadów przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych.

11)  utrzymanie w należytym stanie technicznym pojemników przeznaczonych do zbiórki odpadów.

12)  naprawy, systematyczna konserwacja i wymiana uszkodzonych lub zniszczonych pojemników na odpady,

13)  dostarczanie do siedziby Zamawiającego worków przeznaczonych na odpady zbierane selektywnie. Worki te wydawane będą mieszkańcom Gminy w losowych przypadkach. Worki winny być dostarczone w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia zapotrzebowania od Zamawiającego. Zgłoszenie zawierające ilość i rodzaj worków niezbędnych do dostarczenia zostanie przekazane do siedziby Wykonawcy drogą elektroniczną lub faksem,

14)  kontrola prawidłowości segregacji odpadów prowadzonej przez właścicieli nieruchomości i informowania Zamawiającego o każdym fakcie stwierdzenia naruszenia zasad segregacji w terminie 48 godzin od momentu zaistnienia, drogą elektroniczną lub faksem. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest dołączyć protokół dokumentujący zdarzenie. Dokumenty powinny jednoznacznie wskazywać datę i godzinę stwierdzenia  naruszenia oraz adres nieruchomości, której ono dotyczy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w kontroli właścicieli nieruchomości prowadzonej przez Wykonawcę. Uzgodnienia w tym zakresie dokonywane będą na bieżąco.

15)  przedkładanie Zamawiającemu comiesięcznych raportów, najpóźniej 10 dni po upływie miesiąca, którego raport dotyczy, zawierających informacje o ilości, odebranych odpadów oraz przekazywania kwartalnych sprawozdań sporządzanych przez podmiot odbierający odpady zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,  a także innych wymaganych zgodnie z umową lub przepisami prawa sprawozdań,

16)  niezwłoczne informowanie Zamawiającego o stwierdzonej konieczności odbioru odpadów z nieruchomości nieujętej w wykazie przekazanym przez Zamawiającego,

17)  zabezpieczenie i ochrona wszelkich danych osobowych otrzymanych w związku z wykonywaniem umowy oraz wykorzystywanie tych danych wyłącznie do celów realizacji niniejszej umowy,

18)  niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach, okolicznościach i zmianach mogących mieć wpływ na realizacje niniejszej umowy, w szczególności o zmianie sytuacji finansowej Wykonawcy w sposób mogący zagrażać wykonaniu obowiązków wynikających z umowy,

19)  przestrzegać obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności dotyczących: gospodarowania odpadami,  utrzymania porządku i czystości, ochrony danych osobowych,

 

§ 5

 

  1. W związku z wykonywaniem przedmiotu umowy do obowiązków Zamawiającego  należy:

1)    sporządzenie i przekazanie Wykonawcy pierwszego wykazu nieruchomości, w razie konieczności ze wskazaniem ilości samodzielnie gospodarstw domowych na danej nieruchomości,  z których odbierane będą odpady w terminie do dwóch tygodni od dnia zawarcia umowy oraz aktualizacji i przekazywania dodatkowych wykazów w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmian, tj. wykreślenia nieruchomości z wykazu lub uzupełnienia wykazu o dodatkowe nieruchomości lub gospodarstwa domowe,

2)    bieżące informowanie mieszkańców wspólnie z Wykonawcą o zasadach i terminach odbioru poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Zamawiający będzie zamieszczał na własnej stronie internetowej niezbędne informacje, przekazane przez Wykonawcę i zaakceptowane przez Zamawiającego.

3)    niezwłoczne informowanie Wykonawcy o zmianach mających wpływ na realizację niniejszej umowy.

 

§ 6

 

  1. Wynagrodzenie za realizacje niniejszej umowy płatne będzie w okresach miesięcznych.
  2. Wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy z tytułu realizacji usług objętych niniejszą umową  wynosi ….................….zł (słownie zł: ……...........……………………….) netto.
  3. Wynagrodzenie wskazane w ust. 2 podlega podwyższeniu o podatek od towarów i usług VAT w wysokości … %. W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie odpowiedniej zmianie.
  4. Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją niniejszej umowy,  w szczególności wskazane w § 1, 2 i 4  umowy.
  5. Podstawę do  wystawienia faktury będzie stanowił pisemny protokół wykonania usług w okresie rozliczeniowym sporządzony przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego.
  6. Płatności wynagrodzenia będą następowały w terminie 30 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowej faktury wraz z protokołem odbioru, na rachunek bankowy Wykonawcy podany w treści faktury.
  7. Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności z tytułu wynagrodzenia wynikającego z niniejszej umowy bez zgody Zamawiającego.
  8. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie z należności za realizację usługi, kwoty naliczonych zgodnie z § 8 kar umownych.

 

 

§ 7

 

  1. Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie, co stanowi kwotę .................................................... (słownie ...................................), w formie ................................
  2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości tworzenia zabezpieczenia z potrąceń kwoty z wynikającej z faktury za wykonane roboty.
  3. Zwrot bądź rozliczenie 100 % zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi  w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez  Zamawiającego zamówienia za należycie wykonane.
  4. W trakcie realizacji umowy, Wykonawca może za zgodą Zamawiającego dokonać zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na jedną lub kilka form, dopuszczanych w ustawie  Prawo zamówień publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
  5. Wykonawca w związku z realizacją usług określonych w niniejszej umowie zawrze umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody w mieniu oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników Wykonawcy oraz osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi usługami.
  6. Obowiązek ubezpieczenia, o którym mowa wyżej, dotyczy całego okresu obowiązywania umowy.
  7. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony   od odpowiedzialności cywilnej.

 

 

§ 8

 

  1. Strony ustanawiają odpowiedzialność odszkodowawczą w formie kar umownych                       z następujących tytułów i w podanych wysokościach:

1)   Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a)      za zwłokę w wyposażeniu każdego miejsca gromadzenia odpadów, nieruchomości lub gospodarstwa domowego w niezbędne pojemniki lub worki, w wysokości  10 zł za każdy dzień zwłoki, za każde miejsce,

b)      za zwłokę, w terminowym odebraniu odpadów z miejsc gromadzenia odpadów lub z nieruchomości, w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu, w wysokości 0,4% miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,

c)      za zanieczyszczenie i pozostawienie nieuporządkowanego miejsca gromadzenia odpadów oraz zanieczyszczenie trasy przejazdu, gdy jest to wynikiem działania Wykonawcy, w wysokości 2.000,- zł (dwa tysiące złotych) za każdy stwierdzony przypadek,

d)      za zwłokę w przekazaniu harmonogramu, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt. 1,                 w wysokości  100 zł za każdy dzień zwłoki,

e)      za przekazanie nierzetelnego sprawozdania lub raportu określonego w § 4 ust. 1 pkt. 13, w wysokości 5.000,- zł (piec tysięcy złotych) za każde nierzetelne sprawozdanie lub raport,

f)        za nieterminowe przekazanie sprawozdania, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt. 13, w wysokości 0,5% miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,

g)      za zły stan techniczny pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, w wysokości 100,- zł (sto złotych) za każdy stwierdzony przypadek.

2)   Ponadto strony ustanawiają odpowiedzialność odszkodowawczą w formie kar umownych z następujących tytułów i w podanych wysokościach:

a)      Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca, w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto należnego za cały okres realizacji umowy.

b)      Zamawiający zapłaci Wykonawcy  karę umowną  w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto należnego za cały okres realizacji umowy, przy czym obowiązek zapłaty kary umownej nie powstaje w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na podstawie § 9 ust. 1 umowy.

  1. W przypadku poniesienia szkody przewyższającej wysokość kary umownej strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.

 

§ 9

 

  1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
  2. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego może nastąpić jeżeli Wykonawca:

a)      Wykonawca utracił uprawnienia do wykonania usług będących przedmiotem umowy

b)      Wykonawca nie rozpoczął wykonywania usług w pełnym zakresie objętym umową                  w terminie do dnia 10.01.2015 r.,

c)      Wykonawca zaniechał realizacji umowy, tj. w sposób nieprzerwany nie realizuje jej przez kolejnych 7 dni kalendarzowych,

d)      Wykonawca pomimo zgłoszonych na piśmie zastrzeżeń, wykonuje przedmiot umowy w sposób nieprawidłowy lub sprzeczny z ustalonymi warunkami.

  1. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy jeżeli Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy lub gdy Zamawiający nie wypłaca Wykonawcy wynagrodzenia za wykonane usługi w ciągu 30 dni od terminu ustalonego w umowie.
  2. Odstąpienie od umowy z przyczyn określonych w ust. 2 oraz ust. 3 może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach uzasadniających odstąpienie od umowy, po uprzednim wezwaniu pisemnym Strony, która spowodowała wystąpienie okoliczności stanowiącej podstawę zamierzonego odstąpienia od umowy, do usunięcia tego stanu z wyznaczeniem jej stosownego terminu, nie krótszego niż 3 dni oraz upływu tego terminu. Obowiązek dokonania uprzedniego wezwania nie dotyczy okoliczności wymienionych w ust. 2 pkt. a).
  3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności i następuje z chwilą doręczenia drugiej pisemnego oświadczenia wskazującego przyczynę odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1, 2 lub 3, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
  5. Odstąpienie od umowy będzie wywierało skutek pomiędzy Stronami umowy z chwilą doręczenia drugiej Stronie oświadczenia o odstąpieniu i będzie wywierało ten skutek na przyszłość, przy zachowaniu w pełni przez Zamawiającego wszystkich uprawnień, które Zamawiający nabył przed dniem złożenia oświadczenia o odstąpieniu, w tym w szczególności uprawnień z tytułu gwarancji, rękojmi, kar umownych, zabezpieczenia i odszkodowania.

 

§ 10

 

  1. Istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest niedopuszczalna, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy:

1)      zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto ( stosownie do przepisów prawa wprowadzających zmianę ),

2)      zaistnienie ważnych przyczyn niezależnych od stron, których przy zachowaniu należytej staranności lub środków nie można było uniknąć ani im zapobiec a w szczególności zmiany obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na sposób realizacji przedmiotu umowy.

  1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności i mogą być dokonywane wyłącznie na zasadach przewidzianych w ustawie Prawo zamówień  publicznych, w szczególności w art. 144 ustawy.

 

§ 11

 

  1. Strony zobowiązane są wskazać osoby upoważnione do kontaktów w związku z realizacją niniejszej umowy oraz informować o każdej zmianie tych osób.
  2. Wszelka korespondencja będzie kierowana na adresy stron wskazane w komparycji niniejszej umowy. W przypadku zmiany adresu strona jest zobowiązana niezwłocznie zawiadomić drugą stronę. W przypadku niezawiadomienia o zmianie adresu, korespondencję wysłaną na dotychczasowy adres uznaje się za skutecznie doręczoną.

 

 

§ 12

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie maja zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,                 a także inne właściwe przepisy prawa.
  2. Integralną częścią niniejszej umowy stanowi oferta Wykonawcy oraz Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ).
  3. Spory miedzy stronami rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

 

ZAMAWIAJĄCY                                                                               WYKONAWCA

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Głowacka Marta
dodano do BIP dnia 20-11-2014 13:47:45