Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Garbów

Załącznik nr 10 - projekt umowy

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść

Załącznik nr 10 do SIWZ  Projekt umowy

 

Umowa

nr ZP.2710.VIII.ODP.1.2019

 

zawarta w dniu ........................... 2019 r. w Garbowie pomiędzy Gminą Garbów, ul. Krakowskie Przedmieście 50, Garbów, 21-080 Garbów, zwaną w treści umowy Zamawiającym,reprezentowaną przez:

Wójta Gminy Garbów – Kazimierza Firleja,

a ....................................................................................................................................................

reprezentowanym przez:

.............................................................................................................................

zwanym w treści umowy Wykonawcą, została zawarta umowa następującej treści:

 

§ 1

 

  1. Zamawiający powierza a Wykonawca przyjmuje do realizacji świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Garbów zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Garbów. Usługa obejmuje:

a) odbiór odpadów

b) zagospodarowanie odpadów,

c) wyposażenie gospodarstw domowych w pojemniki i worki służące do gromadzenia odpadów na okres obowiązywania umowy

d) wyposażenie i obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)

  1. Wykonawca oświadcza, że jego oferta złożona w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego  jest kompletna i umożliwia z należytą starannością realizację przedmiotu umowy oraz, że przy jej sporządzaniu zostały wzięte pod uwagę  wszystkie zagrożenia i ograniczenia związane z wykonaniem przedmiotu umowy, jak również że uzyskał niezbędne  informacje dotyczące czynników mogących mieć wpływ na wartość przedmiotu umowy.

 

 

§ 2

  1. Przedmiot umowy obejmuje:

1)       Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych każdej ilości powstałych i zebranych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Garbów, w tym selektywnie zebranych, z następującą częstotliwością:

a)      z terenu nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej 1 raz na tydzień,

b)      z terenu nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej  1 raz na miesiąc,

c)      odbieranie odpadów zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z posesji dwa razy w okresie obowiązywania umowy, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym.

d)      Odbiór popiołu 1 raz na miesiąc, w sezonie grzewczym od dnia 1 listopada do dnia 30 kwietnia.

2)      Wyposażenie gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej w pojemniki na odpady zmieszane lub pozostałości po segregowaniu (w przypadku deklarowania zbierania odpadów selektywnie) o pojemności 140 lub 240 litrów ( zależnie od ilości mieszkańców ), na czas obowiązywania umowy. Pojemniki dostarczone zostaną do dnia 1 października 2019 roku zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego bezpośrednio na nieruchomości objęte zbiórką odpadów komunalnych.

3)      Dostarczanie do PSZOK pojemników na odpady niesegregowane  o pojemności 120 i 240 l dla nowych gospodarstw domowych obejmowanych zbiórką odpadów oraz w celu wymiany pojemników w związku ze zmianą ilości mieszkańców w gospodarstwie domowym,

4)      Dostarczanie do gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej, których właściciele lub zarządcy dokonują  selektywnej zbiórki odpadów, worków do segregacji odpadów oznaczonych odpowiednią kolorystyką i nadrukiem informującym o rodzaju gromadzonych odpadów w sposób selektywny zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Garbów przyjętym uchwałą nr XXII/157/17 Rady Gminy Garbów z dnia 26 czerwca 2017 roku. oraz  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U z 2017 R. poz. 19), w ilości nie mniejszej od wystawionej lub w przypadku zgłoszenia przez Właścicieli potrzeby zwiększonej ilości worków – w ilości wg zapotrzebowania. W przypadku nie wystawienia worka z danym rodzajem odpadów – należy zostawić 1 sztukę worka w kolorze przewidzianym dla danej grupy. Worki powinny być następujących kolorach:

a)      żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”  – odpady metali, tworzywa  sztuczne w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych opakowania wielomateriałowe,

b)      niebieski z napisem „ Papier” – suchy i nie zanieczyszczony papier, tektura, opakowania z tektury,

c)      zielony  z napisem „Szkło”– szkło opakowaniowe ( bezbarwne i kolorowe),

d)      brązowy z napisem „Bio”- odpady ulegające biodegradacji,

e)      przezroczysty lub czarny  – na odpady zmieszane w uzasadnionych przypadkach i dla posesji trudnodostępnych.

5)      Wyposażenie miejsc gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej – w spółdzielniach mieszkaniowych i wspólnotach mieszkaniowych w pojemniki  na odpady segregowane w obowiązującej kolorystyce oraz pojemniki na odpady zmieszane, tj.:

a)      pojemnik  1500 l typu „dzwon” 1500 l  w kolorze niebieskim z napisem „Papier”,

b)      pojemnik  1500 l typu „dzwon”  1500 l w kolorze żółtym z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”,

c)      pojemnik 1500 l typu „dzwon” w kolorze zielonym – na szkło z napisem „Szkło”,

d)      pojemnik min. 1100 l typu „kanarek” oznaczonym kolorami i napisem j.w.

e)      pojemnik w kolorze brązowym z napisem „BIO”.

6)      Organizację  w terminie do dnia 7 października 2019 r. Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych ( dalej zwany PSZOK ) na terenie Gminy Garbów, w tym odbiór i zagospodarowanie dostarczonych do PSZOK selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Wykonawca wyposaży PSZOK  w pojemniki i kontenery do selektywnej zbiórki odpadów. W PSZOK  Wykonawca będzie przyjmował odpady wymienione w §17 ust. 3 pkt 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Garbów przyjętym uchwałą nr XXII/157/17 Rady Gminy Garbów z dnia 26 czerwca 2017 roku. Odbiór odpadów wskazanych w niniejszym punkcie będzie się odbywał zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Garbów Nr XIII/95/16 z dnia 28 czerwca 2016. Obsługę PSZOK przez odpowiednio przeszkolone osoby zapewnia Wykonawca. Obsługa PSZOK będzie odbywała się w każdy pracujący poniedziałek od godziny 8.00 – 14.00 a w przypadku gdy poniedziałek będzie dniem wolnym od pracy w pierwszym kolejnym dniu pracującym. Teren pod PSZOK zapewnia Zamawiający na podstawie umowy użyczenia, przy czym lokalizacja PSZOK może ulec zmianie czasie obowiązywania umowy. Wykonawca ma obowiązek prowadzić ewidencję przyjętych na PSZOK odpadów, obejmująca co najmniej imię, nazwisko i adres osoby oddającej odpady oraz rodzaj i ilość dostarczonych odpadów.  Wykonawca nie ma prawa magazynowana terenie PSZOK innych odpadów niż odpady komunalne dostarczone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Garbów.

PSZOK powinien być wyposażony w:

a)      kontener kp - 5 na odpady z drobnych remontów

b)      kontener kp- 7 na gabaryty

c)      kontener kp - 7 zamknięty na elektroodpady

d)      inne w zależności od potrzeb ( 120 l, 240 l,  700 l, 1100 l, 1500 l, KP-7);

e)      pojemniki specjalne ( na leki, opakowania zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi) według potrzeb.

7)       Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

8)      Organizację odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego w formie wystawek od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.

9)      Osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji  odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.

10)    Osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.

11)  Osiągnięcie  odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innym  metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulęgających biodegradacji przekazywanych do składowania,

12)  Ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji

13)   Przekazywanie sprawozdań półroczny oraz rocznych z realizacji usługi w tym:

a)      przekazywanie kart przekazania odpadów wraz z dokumentami potwierdzającymi odzysk lub recykling co najmniej raz w miesiącu,

b)      przekazywanie raportów miesięcznych  o ilości i rodzaju odebranych odpadów,

c)      przekazywanie sprawozdań półrocznych w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po zakończeniu półrocza,

d)      sprawozdań półrocznych i rocznych  z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych,

e)       innych raportów i sprawozdań, jeżeli takie będą wymagane przez obowiązujące przepisy prawa.

  1. Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą  ilość odpadów wytworzoną i wystawioną w miejscach gromadzenia odpadów na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej. Obowiązkiem Wykonawcy jest równie posprzątanie wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba.
  2. Odbiór selektywnie zebranych odpadów oraz pozostałości z segregowania i odpadów zmieszanych z nieruchomości jednorodzinnych odbędzie się w ten sam dzień osobnymi pojazdami dostosowanymi do poszczególnych grup odpadów.
  3. Z nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, do których dojazd jest utrudniony, z nieruchomości wskazanych przez zamawiającego oraz nieruchomości pominiętych czasie  objazdu  w dniu wyznaczonym w harmonogramie dostarczonym przez Wykonawcę, odbiór odpadów będzie odbywał się w ostatnim tygodniu danego miesiąca na podstawie listy nieruchomości przekazanej przez Zamawiającego. W takich przypadkach właścicielom nieruchomości wskazanym przez Zamawiającego Wykonawca dostarczy również worki na pozostałości z sortowania lub odpady zmieszane.
  4. Wyposażenie nieruchomości oraz PSZOK w pojemniki na odpady następuje na okres wykonywania przedmiotu umowy. Pojemniki zostaną zabrane przez Wykonawcę z nieruchomości zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej w następnym miesiącu po zakończeniu obowiązywania umowy, podczas pierwszego odbioru odpadów na podstawie nowej umowy.  

 

§ 3

 

Przedmiot umowy będzie wykonywany w terminie od dnia od dnia 1 października 2019 r. do dnia 30 września 2020 r.

 

 

§ 4

 

1. W związku z wykonywaniem przedmiotu umowy do obowiązków Wykonawcy należy:

1)    opracowanie harmonogramów odbioru odpadów i przedstawienia ich Zamawiającemu do akceptacji co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Harmonogramy winny obejmować cały okres realizacji umowy. Po akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca przekaże go właścicielom lub zarządcom nieruchomości podczas wyposażania ich w pojemniki i worki. Harmonogram winien uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów selektywnie zebranych ( w tym popiół w okresie grzewczym) oraz zmieszanych:

- z terenu nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej,

- z terenu nieruchomości w zabudowie  jednorodzinnej,

- odbioru od właścicieli ( zarządców ) nieruchomości zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego w formie wystawek 2 razy w okresie obowiązywania umowy,

Częstotliwość odbioru odpadów i położenie nieruchomości, z których należy odbierać odpady określa Specyfikacja istotnych warunków zamówienia,

2)      posiadania bazy magazynowo transportowej spełniającej następujące warunki:

a)      położenie w odległości nie większej niż  60 km od granicy Gminy Garbów,

b)      zabezpieczonej w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,

c)      zapewniającą miejsca do parkowania, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,

d)      wyposażona w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 roku – Prawo wodne,

e)      wyposażona w miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez zewnętrzne podmioty uprawnione poza terenem bazy.

3)      wyposażenie PSZOK, miejsc gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej oraz gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej w niezbędne pojemniki i worki służące selektywnej zbiórce odpadów, w terminie do dnia 1 października 2019 r. zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego,

4)      opracowanie i dostarczenie mieszkańcom ulotki edukacyjno-informującej o sposobie segregacji odpadów.

5)      opracowanie i dostarczenie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych wraz z instrukcją ich segregowania,

6)      przedłożenie Zamawiającemu pisemnych potwierdzeń właścicieli nieruchomości opatrzonych datą przekazania i podpisem właściciela lub jego przedstawiciela, w celu udokumentowania dostarczenia pojemników. W przypadku niemożności spełnienia tego wymogu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wskaże on te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane w szczególności wskazania z urządzeń monitorujących i kontrolujących przejazd pojazdów Wykonawcy (GPS),

7)      sukcesywne uzupełnianie worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki, tj. przy każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie przy nieruchomości, w dniu odbioru odpadów, nowych worków w ilości i rodzaju odpowiadającym ilości odebranych worków z odpadami lub w przypadku zgłoszenia przez Właścicieli potrzeby zwiększonej ilości worków – w ilości wg zapotrzebowania. W przypadku nie wystawienia worka z danym rodzajem odpadów – należy zostawić 1 sztukę worka w kolorze przewidzianym dla danej grupy

8)      w trakcie realizacji umowy, wyposażania zgłoszonych przez Zamawiającego nowych gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej, nowych nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej oraz nieruchomości, na których zaczęli zamieszkiwać mieszkańcy, w pojemniki w ilości i pojemności wskazanej przez Zamawiającego. Termin  dostarczenia pojemników i worków wynosi trzy dni robocze od daty zgłoszenia.

9)      wyposażenia wszystkich pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów

10)  utrzymania pojazdów służących do odbioru odpadów i urządzeń we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas transportu, przeładunku oraz magazynowania. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego.

11)  oznakowania samochodów służących do transportu odpadów, w sposób trwały i czytelny poprzez umieszczenie w widocznym miejscu nazwy przedsiębiorstwa oraz adresu i numeru telefonu Wykonawcy,

12)  zabezpieczenie samochodów służących do transportu odpadów przed niekontrolowanym wydostawaniem się odpadów podczas ich załadunku i transportu oraz zabezpieczenia odpadów przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych.

13)  naprawa, konserwacja i wymiana uszkodzonych lub zniszczonych pojemników na odpady,

14)  dostarczanie do siedziby Zamawiającego worków przeznaczonych na odpady zbierane selektywnie. Worki winny być dostarczone w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia zapotrzebowania od Zamawiającego. Zgłoszenie zawierające ilość i rodzaj worków niezbędnych do dostarczenia zostanie przekazane do siedziby Wykonawcy drogą elektroniczną lub faksem,

15)  kontrola prawidłowości segregacji odpadów prowadzonej przez właścicieli nieruchomości i informowania Zamawiającego o każdym fakcie stwierdzenia naruszenia zasad segregacji w terminie 48 godzin od momentu zaistnienia, drogą elektroniczną lub faksem. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest dołączyć protokół dokumentujący zdarzenie. Dokumenty powinny jednoznacznie wskazywać datę i godzinę stwierdzenia  naruszenia oraz adres nieruchomości, której ono dotyczy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w kontroli właścicieli nieruchomości prowadzonej przez Wykonawcę. Uzgodnienia w tym zakresie dokonywane będą na bieżąco.

16)  przedkładanie Zamawiającemu comiesięcznych raportów, najpóźniej 10 dni po upływie miesiąca, którego raport dotyczy, zawierających informacje o ilości, odebranych odpadów oraz przekazywania kwartalnych sprawozdań sporządzanych przez podmiot odbierający odpady zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,  a także innych wymaganych zgodnie z umową lub przepisami prawa sprawozdań,

17)  niezwłoczne informowanie Zamawiającego o stwierdzonej konieczności odbioru odpadów z nieruchomości nieujętej w wykazie przekazanym przez Zamawiającego,

18)  zabezpieczenie i ochrona wszelkich danych osobowych otrzymanych w związku z wykonywaniem umowy oraz wykorzystywanie tych danych wyłącznie do celów realizacji niniejszej umowy,

19)  niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach, okolicznościach i zmianach mogących mieć wpływ na realizacje niniejszej umowy, w szczególności o zmianie sytuacji finansowej Wykonawcy w sposób mogący zagrażać wykonaniu obowiązków wynikających z umowy,

20)  niezwłocznego rozpatrywania i załatwienia zgłoszonych reklamacji przez właścicieli nieruchomości . Informację o zgłaszanych reklamacjach wraz z kopia reklamacji oraz opis sposobu ich rozpatrzenia należy przesłać Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia załatwienia sprawy.

21)  przestrzegać obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności dotyczących: gospodarowania odpadami,  utrzymania porządku i czystości, ochrony danych osobowych.

2. Wykonawca przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest zapewnić w siedzibie Zamawiającego na 1 stanowisku komputerowym dostęp do portalu internetowego umożliwiającego na bieżąco monitoring pracy pojazdów Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości pracy systemu monitorującego oraz do archiwizowania na swoim serwerze wszystkich zarejestrowanych przez urządzenia pokładowe danych przez okres nie krótszy niż12 miesięcy i zapewnienia wglądu w te dane przez Zamawiającego.

 

 

§ 5

 

  1. W związku z wykonywaniem przedmiotu umowy do obowiązków Zamawiającego  należy:

1)       przekazanie Wykonawcy wykazu nieruchomości, w razie konieczności ze wskazaniem ilości samodzielnie gospodarstw domowych na danej nieruchomości,  z których odbierane będą odpady w terminie do dwóch tygodni od dnia zawarcia umowy oraz aktualizacji i przekazywania dodatkowych wykazów w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmian, tj. wykreślenia nieruchomości z wykazu lub uzupełnienia wykazu o dodatkowe nieruchomości lub gospodarstwa domowe,

2)       bieżące informowanie mieszkańców wspólnie z Wykonawcą o zasadach i terminach odbioru poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Zamawiający będzie zamieszczał na własnej stronie internetowej niezbędne informacje, przekazane przez Wykonawcę i zaakceptowane przez Zamawiającego.

3)       niezwłoczne informowanie Wykonawcy o zmianach mających wpływ na realizację niniejszej umowy.

 

§ 6

 

  1. Na podstawie art. 29 ust.3a  ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia w rozumieniu art. 22 § 1 Kodeksu pracy na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, co najmniej  3 osób,  które będą bezpośrednio realizować przedmiot zamówienia, tj. wykonywanie prac fizycznych, operator sprzętu, związane z  odbiorem odpadów.  Warunek zatrudnienia na podstawie umowy spełnia zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  2. Wymagany okres zatrudnienia osób rozpoczyna się od momentu rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia, a kończy z dniem zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (umowy). Dla Podwykonawcy okres ten liczony jest od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego podwykonawcy, do momentu zakończenia realizacji prac przewidzianych do wykonania w podwykonawstwie.
  3. Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca jego realizacji. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub podwykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby.
  4. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:

1)          żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,

2)          żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

3)          przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania usługi.

  1. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:

1)          oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, ich imion i nazwisk , dat zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę , zakresu obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.

2)          poświadczoną za zgodność z oryginałem  przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowania w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem  danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  ( Dz. Urz. UE L 119, s.1),(tj. w szczególności  bez adresów i nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imiona i nazwiska pracowników , data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracowników powinny być możliwe do  zidentyfikowania;

3)          zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;

  1. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 9 umowy. Nie złożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę.
  2. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

 

 

§ 7

 

  1. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy za cały okres na jaki została zawarta umowa  wynosi………….. zł ( słownie zł: ……………………………. ) netto oraz ……………….. zł ( słownie zł: ……………………………. )  brutto, tj. wraz podatkiem VAT.
  2. Wynagrodzenie za realizacje niniejszej umowy płatne będzie w okresach miesięcznych w wysokości stanowiącej 1/12 wynagrodzenia określonego w ust. 1, w związku z czym wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy z tytułu realizacji usług objętych niniejszą umową  wynosi ….................….zł (słownie zł: ……...........……………………….) netto oraz ……………….. zł ( słownie zł: ……………………………. )  brutto, tj. wraz podatkiem VAT.
  3. Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją niniejszej umowy.
  4. Płatności wynagrodzenia będą następowały w terminie …….. dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowej faktury, na rachunek bankowy Wykonawcy podany w treści faktury.
  5. Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności z tytułu wynagrodzenia wynikającego z niniejszej umowy bez zgody Zamawiającego.
  6. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie z należności za realizację usługi, kwoty naliczonych zgodnie z § 8 kar umownych.

 

 

 

 

 

§ 8

 

  1. Strony ustanawiają odpowiedzialność odszkodowawczą w formie kar umownych                       z następujących tytułów i w podanych wysokościach:

1)      Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a)      za zwłokę w wyposażeniu każdego miejsca gromadzenia odpadów( w tym PSZOK-u), nieruchomości lub gospodarstwa domowego w niezbędne pojemniki lub worki, w wysokości  10 zł za każdy dzień zwłoki, za każde miejsce,

b)      za zwłokę, w terminowym odebraniu odpadów z miejsc gromadzenia odpadów  lub z nieruchomości, w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu, w wysokości 0,4% miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,

c)      za zanieczyszczenie i pozostawienie nieuporządkowanego miejsca gromadzenia odpadów oraz zanieczyszczenie trasy przejazdu, gdy jest to wynikiem działania Wykonawcy, w wysokości 2.000,- zł (dwa tysiące złotych) za każdy stwierdzony przypadek,

d)      za zwłokę w przekazaniu harmonogramu, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt. 1,                 w wysokości  100 zł za każdy dzień zwłoki,

e)      za przekazanie nierzetelnego sprawozdania, karty przekazania odpadów lub raportu, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 13, w wysokości 5.000,- zł (piec tysięcy złotych) za każdy stwierdzony przypadek,

f)       za nieterminowe przekazanie sprawozdania, karty przekazania odpadów lub raportu, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 13, w wysokości 0,5% miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki i za każdy stwierdzony przypadek,

g)      za zły stan techniczny pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, w wysokości 100,- zł (sto złotych) za każdy stwierdzony przypadek.

2)      Ponadto strony ustanawiają odpowiedzialność odszkodowawczą w formie kar umownych z następujących tytułów i w podanych wysokościach:

a)      Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca, w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto należnego za cały okres realizacji umowy.

b)      Zamawiający zapłaci Wykonawcy  karę umowną  w przypadku odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy z przyczyn za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto należnego za cały okres realizacji umowy, przy czym obowiązek zapłaty kary umownej nie powstaje w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na podstawie § 10 ust. 1 umowy.

c)    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za niespełnienie wymogu zatrudnienia pracowników, o którym mowa w § 6 ust.1 umowy - w wysokości 2000 zł za każdy stwierdzony i udokumentowany przypadek braku wymaganej umowy o pracę. Kary umowne w takim przypadku naliczane są każdorazowo odrębnie dla każdej osoby w stosunku, do której w/w wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie został spełniony.

d)    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za niedostarczenia dokumentów dotyczących świadczenia pracy wskazanych w § 6 ust. 5 umowy   - 20 zł za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu dokumentów. 

  1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku nieosiągnięcia poziomów ograniczenia składowania, recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz odzysku w wysokości obliczonej odrębnie dla wymaganego poziomu: 

1)          recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz odzysku papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła – w wysokości obliczanej jako iloczyn dwukrotnej wysokości opłaty za umieszczenie 1 Mg odpadów na składowisku, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 290 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, i brakującej masy odpadów komunalnych, wyrażonej w Mg, wymaganej do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła,

2)          recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz odzysku innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne – w wysokości obliczanej jako iloczyn dwukrotnej wysokości opłaty za umieszczenie 1 Mg odpadów na składowisku, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 290 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, i brakującej masy odpadów komunalnych, wyrażonej w Mg, wymaganej do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

3)          ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji - w wysokości obliczanej jako iloczyn dwukrotnej wysokości opłaty za umieszczenie 1 Mg odpadów na składowisku, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 290 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, i brakującej masy odpadów komunalnych, wyrażonej w Mg, wymaganej do osiągnięcia poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.

  1. W przypadku poniesienia szkody przewyższającej wysokość kary umownej strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
  2. Kara umowna może być potrącona z wynagrodzenia Wykonawcy.

 

§ 9

 

  1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
  2. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego może nastąpić jeżeli Wykonawca:

a)      Wykonawca utracił uprawnienia do wykonania usług będących przedmiotem umowy

b)      Wykonawca nie rozpoczął wykonywania usług w pełnym zakresie objętym umową                  w terminie do dnia 10 października 2019 r.,

c)      Wykonawca zaniechał realizacji umowy, tj. w sposób nieprzerwany nie realizuje jej przez kolejnych 7 dni kalendarzowych,

d)      Wykonawca pomimo zgłoszonych na piśmie zastrzeżeń, wykonuje przedmiot umowy w sposób nieprawidłowy lub sprzeczny z ustalonymi warunkami.

  1. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy jeżeli Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy lub gdy Zamawiający nie wypłaca Wykonawcy wynagrodzenia za wykonane usługi w ciągu 30 dni od terminu ustalonego w umowie.
  2. Odstąpienie od umowy z przyczyn określonych w ust. 2 oraz ust. 3 może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach uzasadniających odstąpienie od umowy, po uprzednim wezwaniu pisemnym Strony, która spowodowała wystąpienie okoliczności stanowiącej podstawę zamierzonego odstąpienia od umowy, do usunięcia tego stanu z wyznaczeniem jej stosownego terminu, nie krótszego niż 3 dni oraz upływu tego terminu. Obowiązek dokonania uprzedniego wezwania nie dotyczy okoliczności wymienionych w ust. 2 pkt. a).
  3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności i następuje z chwilą doręczenia drugiej pisemnego oświadczenia wskazującego przyczynę odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1, 2 lub 3, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
  5. Odstąpienie od umowy będzie wywierało skutek pomiędzy Stronami umowy z chwilą doręczenia drugiej Stronie oświadczenia o odstąpieniu i będzie wywierało ten skutek na przyszłość, przy zachowaniu w pełni przez Zamawiającego wszystkich uprawnień, które Zamawiający nabył przed dniem złożenia oświadczenia o odstąpieniu, w tym w szczególności uprawnień z tytułu gwarancji, rękojmi, kar umownych, zabezpieczenia i odszkodowania.

 

§ 10

 

  1. Istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest niedopuszczalna, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Strony przewidują możliwość zmiany treści umowy w przypadku:

1)      zmiany stawki i kwoty podatku VAT – w takim przypadku zmianie ulega wysokość wynagrodzenia brutto, stosownie do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku VAT.

  1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności i mogą być dokonywane wyłącznie na zasadach przewidzianych w ustawie Prawo zamówień  publicznych.

 

 

§ 11

 

  1. Strony zobowiązane są wskazać osoby upoważnione do kontaktów w związku z realizacją niniejszej umowy oraz informować o każdej zmianie tych osób.
  2. Wszelka korespondencja będzie kierowana na adresy stron wskazane w komparycji niniejszej umowy. W przypadku zmiany adresu strona jest zobowiązana niezwłocznie zawiadomić drugą stronę. W przypadku niezawiadomienia o zmianie adresu, korespondencję wysłaną na dotychczasowy adres uznaje się za skutecznie doręczoną.

 

 

§ 12

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,                 a także inne właściwe przepisy prawa.
  2. Integralną częścią niniejszej umowy stanowi oferta Wykonawcy oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
  3. Spory miedzy stronami rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

 

ZAMAWIAJĄCY                                                                               WYKONAWCA

Plik źródłowy
doc pobrano: 30 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Głowacka Marta
dodano do BIP dnia 02-08-2019 07:58:45