Podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat
Wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane kierunki: prawo, administracja, ekonomia, zarządzanie, finanse i rachunkowość)
- Wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane kierunki: prawo, administracja, ekonomia, zarządzanie, finanse i rachunkowość)
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
- Znajomość ustawy o samorządzie gminnym;
- Znajomość przepisów o podatkach i opłatach stanowiących dochód budżetu gminy;
- Znajomość ustaw: Ordynacja podatkowa i Kodeks postępowania administracyjnego
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie: pakiet biurowy Office, poczta elektroniczna, Internet
- Nieposzlakowana opinia Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów o finansach publicznych,
- Podstawowa wiedza ogólna (ustrojowa) o Gminie Garbów i samorządzie lokalnym;
- Wysoka kultura osobista, samodzielność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole;
- Odporność na stres;
- Prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
- Prowadzenie spraw z zakresu stosowania ulg i zwolnień ustawowych, a także ulg w zapłacie podatków (umorzenia, odroczenia terminu płatności oraz rozłożenia na raty) w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób fizycznych.
- Wydawanie decyzji wymiarowych oraz o zastosowaniu ulg i zwolnień podatkowych;
- Przyjmowanie zeznań i informacji podatkowych
- Sprawowanie kontroli powszechności opodatkowania i podstawy wymiaru podatków (kontrola informacji składanych przez podatnika (kontrola podatkowa nieruchomości podatnika)
- Prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestru podatników oraz rejestru nieruchomości.
- Prowadzenie w systemie informatycznym rejestru wymiarowego oraz rejestru przypisów
i odpisów - Wydawanie zaświadczeń o dochodach z gospodarstwa rolnego, o użytkach rolnych oraz innych zaświadczeń dotyczących spraw prowadzonych na tym stanowisku
- Prowadzenie postępowań w zakresie ustalenia i wypłaty zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- Prowadzenie postępowań w zakresie ustalenia, poboru i egzekucji opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej
- Sporządzanie sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw oraz z zakresu pomocy publicznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Przygotowanie informacji w zakresie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych potrzebnych przy sporządzaniu sprawozdań budżetowych oraz informacji udostępnianej, zgodnie z przepisami prawa do publicznej wiadomości
- Współpraca z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia społecznego w sprawach związanych z ubezpieczeniem społecznym rolników z terenu Gminy Garbów
- życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej
- list motywacyjny
- kopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom ukończenia wyższych studiów magisterskich)
- kwestionariusz osobowy;
- kopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętnościach /ukończone kursy, szkolenia/,
- kserokopie świadectw pracy /o ile kandydat/ka pracował/a;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy
o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność; - klauzula informacyjna dla kandydata.
- praca przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym,
- sporadycznie praca w terenie – kontrole podatkowe
- praca w godzinach 7.30 – 15.30
- bezpośredni kontakt z klientami
Informuje się, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia – lipiec 2022- wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 1,2056%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Garbów
pok. Nr 11 (I piętro) albo przesłać przez elektroniczną skrzynkę podawczą EPUAP z wykorzystaniem kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Garbów ul. Krakowskie Przedmieście 50, 21 – 080 Garbów, w zamkniętej kopercie A4 z dopiskiem: „NABÓR NA STANOWISKO DS. WYMIARU PODATKÓW I OPŁAT ”, w terminie do dnia 19 sierpnia 2022 r.
Przewiduje się wynagrodzenie zasadnicze w przedziale: 3.010,00 – 4.000,00 zł. brutto
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Garbów
pok. Nr 11 (I piętro) albo przesłać przez elektroniczną skrzynkę podawczą EPUAP z wykorzystaniem kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Garbów ul. Krakowskie Przedmieście 50, 21 – 080 Garbów, w zamkniętej kopercie A4 z dopiskiem: „NABÓR NA STANOWISKO DS. WYMIARU PODATKÓW I OPŁAT ”, w terminie do dnia 19 sierpnia 2022 r.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem, kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisane z zastosowaniem profilu zaufanego oraz numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem, a także klauzulą:
„Dobrowolnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora danych w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko: ds. wymiaru podatków i opłat prowadzonego przez Urząd Gminy Garbów. Dane osobowe przekazane przeze mnie są zgodne z prawdą. Zapoznałem(-am) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz o prawach jakie mi przysługują w związku z przetwarzaniem danych osobowych”.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Gminy Garbów po terminie określonym w ogłoszeniu, zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo zostaną przesłane drogą elektroniczna nie będą rozpatrywane, z wyjątkiem dokumentów złożonych poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowalnego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni mailowo lub telefonicznie o terminie i miejscu naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://uggarbow.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
Dodano do BIP dnia 04-08-2022 14:26:26